De nieuwe communicatieprofessional

20170211_160827In De nieuwe communicatieprofessional beschrijft Vera de Witte de belangrijkste ontwikkelingen en uitdagingen voor het communicatievak. Ze verbindt de veranderende opgave voor de communicatieprofessional aan een aantal trends:

1. Technologisering en digitalisering veranderen de wereld.

2. Succesvolle organisaties zijn adaptief en weten te verbinden.

3. Dé twee kerntaken van het communicatievak zijn merkmanagement en interactiemanagement.

4. Specialiseren is een must, net als experimenteren en lef.

5. Werken in flexibele, multidisciplinaire teams wordt standaard.

Een verhelderende en onderhoudende doorkijk op het vak. Ik mocht een gasthoofdstuk schrijven: “Vijf psychologische basics voor communicatiedirecties.”

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s