Snuffelhond

clinton

Gisteren was ik te gast bij de Universiteit Wageningen voor een gastcollege over persuasieve communicatie. Ondanks de volle zaal werd het een interactieve bijeenkomst. Drie algemene communicatiewetten kwamen als extra belangrijk – zeker voor de overheid – uit de discussie.

  1. ‘I feel your pain’. Maak een connectie door gevoelens van de ander te erkennen en te benoemen.
  2. Je boodschap zit voor het grootste gedeelte verstopt tussen de regels. Onderzoek je woorden als een snuffelhond.
  3. Meer communiceren helpt vaak niet. Liever minder. Kun je je ‘persuasieve’ boodschap verwerken in de omgeving?

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s